nu exist

 

Nimeni nu poate nega că somnul este o necesitate esenţială a corpului uman, însă, nici până în ziua de azi oamenii de ştiinţă nu au aflat care e rolul exact al acestuia în creşterea şi dezvoltarea umană.

După cum am mai scris,ceva se întâmplă şi nu pot dormi sau nu mă odihnesc aşa cum aş vrea.Lucrul acesta ma împins să caut câteva informaţii despre somn şi despre cauzele care duc la lipsa lui. Uite câteva chestii care le-am aflat. 

  1. Cică un studiu efectuat de Societatea Americană de Cancer a indicat o creştere a riscului de deces de 1,8 ori mai mare la persoanele sănătoase care au dormit doar 6 ore pe noapte faţă de persoanele care au dormit 7-8 ore pe noapte.
  2. Ideea e că aveam nevoie în medie de 8 ore de somn pe zi, iar dacă durata acestuia este mai mare, creşte semnificativ atât atenţia cât şi performanţele intelectuale,emoţionale şi fizice ale persoanei în cauză.Ceea ce e logic.
  3. Pe partea cealaltă, somnul insuficient duce la degradarea treptată a performantelor intelectuale.Creşte timpul la reacţie la evenimente. Se reduce vigilenţa şi gândirea devine înceată,crescând durata de rezolvare a problemei.
  4. Lipsa somnului duce la reducerea procesului de gândire şi întârzierea timpului de răspuns,probleme în ascultarea şi înţelegerea instrucţiunilor,probleme de memorie,greşeli frecvente,câmp îngust de atenţie,trecerea cu vederea peste schimbări importante,evaluarea greşită a situaţiilor complexe,probleme în găsirea noilor soluţii,viziune îngusta; câmp îngust al viziunilor.
  5. Oamenii care au câteva ore de somn lipsă în timpul unei săptămâni se plâng de:stres,depresie,agitaţie,nemulţumire,tristeţe, anxietate,epuizare mentală

Ideea e că,pentru mine,stresul,nerezolvarea problemelor sau nesiguranţă duc la o lipsă a somnului cauzându-mi mai mult stres, agitaţie şi mai ales nervi.Aşa că nu e bine să mă trezeşti din somn dacă nu vreţi să mă auzi cum ţip cam toată ziua şi cum stau nervoasă ( în cel mai bun caz se poate întâmpla ceva care să-mi schimbe dispoziţia).

