semnul-intrebarii

Pentru că mai există şi părinţi ca ai mei m-am hotărât să scriu postul acesta.
Era cam ora 11,abia mă trezisem şi eu iar tata îmi adresează o întrebare foarte ciudată „Care e singurul cuvânt românesc care are cinci consoane consecutive?”
Cu ajutorul netului orice e posibil deci am găsit şi răspunsul la această întrebare : OPTSPREZECE. Dar asta nu-i nimic; tocmai întrebarea aceasta ma făcut să-mi doresc să ştiu cât mai multe despre limba romană (cum nu o înveţi la liceu) aşa că vă voi spune şi vouă câteva lucruri interesante pe care le-am aflat de curând:

  • cuvântul COLPOCISTOPLASTIA pare să fie cel mai lung cuvânt (17 litere) în care fiecare literă se repetă de cel puţin două ori.
  • cel mai lung cuvânt terminat în G: OTORINOLARINGOLOG (17 litere)
  • următoarele cuvinte au literele dispuse simetric faţă de poziţia lor în alfabet:VIZARE, ZORILA, OFUL, RAZI, VAZE, VRIE
  • cea mai mare diferenţă de litere între forma de plural şi singular o are substantivul OM – OAMENI (4 litere)
  • la un calculator de buzunar tastaţi următorul număr: 31907018. Acum întoarceţi calculatorul cu susul în jos. Apare cuvântul BIOLOGIE ! Numerele 71819173, 31907039 şi 31907017818 dau naştere prin aceeaşi metodă cuvintelor ELIGIBIL, GEOLOGIE şi BIBLIOLOGIE.
  • cuvinte care conţin toate literele cu semne diacritice din alfabetul român (ă, â, î, ş, ţ): înfăţişând, îmbrăţişând
  • cea mai lungă denumire de localitate din România formată dintr-un singur cuvânt: Constantineşti (14 litere)

Pentru mai multe ….

AICI

